پرداخت الکترونیک سپهر

ضرورت و منافع اصلاح نظام کارمزد از نگاه دکتر حمزه آقابابایی

دکتر حمزه آقابابایی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در گفتگو با تلویزیون اینترنتی روزنامه ی دنیای اقتصاد(اکو ایران) با اشاره به مزایای تغییر نظام کارمزد از جمله تراکنش های خرید،شرکت پذیرنده،کارت به کارت و مانده گیری گفت:میتوان از دو منظر اصل عدالت و الگوهای جهانی نظام پرداخت به این تغییر اشاره کرد.
به گزارش روابط عمومی پرداخت الکترونیک سپهر،تغییر نظام کارمزد؛عدالت اقتصادی را در میان ذینفعان مختلف درگیر در تراکنش مانند دارنده ی کارت،پذیرنده،بانک صادر کننده،شرکت psp،شبکه های شتاب و شاپرک،خود را بیشتر نمایان میکند و منافع همه ی ذینفعان را در بر میگیرد.
وی با اشاره به الگوهای جهانی نظام پرداخت تصریح کرد:مشهورترین مدل های نظام پرداخت در دنیا شامل ویزا و مستر هستند که به ازای هر تراکنش هزار دلاری تقریبآ 32 دلار به پذیرنده ی آن تحمیل مینمایند.
آقا بابایی خاطرنشان کرد:به هر حال تغییر نظام کارمزد میتواند بر کیفیت سرویس شرکت های پرداخت از جمله:نوآوری،پایداری زیرساخت و ارتقای سرویس ها تاثیر مثبت داشته باشد و در آینده شرکت های پرداخت میتوانند با ارائه سرویس های روزآمد و کارآمدتر نسبت به ترغیب تقاضا و جذب مشتریان جدید اقدام نمایند.
وی ادامه داد:صنعت پرداخت تا قبل از تصمیم جسورانه ی بانک ممرکزی دچار رکود و کما شده بود که با تصمیم اخیر بانک مرکزی روح جدیدی در کالبد شرکت های پرداخت دمیده شد که میتواند روی سطح کیفی سرویس ها و به روزآوری سامانه های شرکت های پرداخت تاثیر مثبت داشته باشد.

پیمایش به بالا