پرداخت الکترونیک سپهر

مبناکارت آریا، حامی محیط‌زیست

با گسترش خدمات پرداخت الکترونیک، شرکت‌های فعال در صنعت پرداخت الکترونیک نقش به‌سزایی در رفع معضلات زیست محیطی و کمک به بهبود و حفظ محیط‌زیست ایفا می‌کنند.

به گزارش سرمدنیوز، شرکت مبنا کارت آریا دارای مجوز PSP از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ارائه‌‌ی خدمات نوین پرداخت الکترونیک باعث کاهش استفاده از کاغذ، کاهش تولید اسکناس، کاهش سفرهای درون شهری، کاهش آلودگى‌های محیط زیست، عرضه‌ی بهتر خدمات پرداخت، توزیع عادلانه‌تر امکانات، افزایش اشتغال و بهبود مدیریت پایدار شهرى در حفظ محیط زیست گشته است.

مرتضی حسینی، مدیرعامل شرکت مبناکارت آریا در مورد اثرات سبز خدمات پرداخت الکترونیک این شرکت بر محیط زیست گفت: ‌نظر به اینکه حفاظت از محیط‌زیست یک وظیفه‌ی اجتماعی و یکی از رسالت‌های بانکداری الکترونیک است؛ خدمات پرداخت الکترونیک شرکت مبناکارت آریا از چندین منظر در استقرار محیط‌زیست و جلوگیری از نابودی جنگل‌ها مثمر‌ثمر است.

وی ادامه داد: از منظر صرفه‌جویی در منابع آب مصرفی می‌توان گفت که تراکنش‌های درگاه‌های اینترنتی و USSD شرکت مبنا کارت آریا (در این درگاه‌ها پس از انجام تراکنش نیازی به تولید رسید کاغذی نمی‌باشد) تاکنون موجب صرفه‌جویی در مصرف آب معادل مصرف سالانه‌ی بیش از ۵۹۰ آبادی در کشور شده است.

حسینی افزود: از منظر حفظ جنگل‌ها و جلوگیری از قطع درختان نیز تراکنش‌های درگاه‌های اینترنتی و USSD شرکت مبنا کارت آریا (در این درگاه‌ها پس از انجام تراکنش نیازی به تولید رسید کاغذی نمی‌باشد) تاکنون موجب جلوگیری از قطع بیش از ۷۶۵ اصله درخت شده است.

لازم به ذکر است که جلوگیری از قطع این تعداد درخت اثرات بسیار مثبتی بر حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشته است که می‌توان موارد زیر را برشمرد:

سالانه بیش از ۱۵۲۰ کیلوگرم اکسیژن تولید شده است.

سالانه بیش از ۸۳۰۰ کیلوگرم دی اکسید کربن جذب شده است.

از فرسایش بافت خاک جلوگیری شده است.

از شدت و صدمات طوفان‌های ایجاد شده کاسته شده است.

همچنین از انرژی کمتری برای گرمایش و سرمایش استفاده شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: شرکت مبناکارت آریا با امکانات، نیروهای فعال و تجربه‌‌ای که دارد، تمام اهتمام و کوشش خود را در جهت گسترش صنعت پرداخت‌الکترونیک و ترویج استفاده‌ی هرچه بیشتر آن بین عموم مردم برای حفظ زمین پاک به کار خواهد بست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا